Träning på täljö



Idag fick jag rida för Emelie på Täljö. En extra tid inför helgen. Med P kan man väl säga att det gick sådär... Visst han är skiiiit fin i traven i formen och allt. Stadig hela tiden, men lite stark bara i början av traven. Men i galoppen är han så himla flängig eller vad man ska säga. Formen är stadig nu för tiden men han kan lixom inte galoppera samlat längre, eller det har han aldrig kunnat men han springer lixom för det mesta just nu. Jag vet att det är p g a att vintern har varit och han har inte varit helt igång och för att han är tjock. Men ändå... Det är lite jobbigt med han nu. Plus att han sprang ut från hagen idag igen, men när jag höll i han. Så jävla ouppfostrad. Men nu ska jag sätta upp ett vecko schema som ska få igång hans träning ordentligt.

Jag red i alla fall på Joy efteråt i ridhuset. Ingen lektion för emelie hade en tjej direkt efter mig, men jag fick i alla fall vara kvar och rida så det var ju snällt ;) Hade min nya sadel oxå som jag älskar! Super skön och jag sitter mycket bättre i den här till skillnad från den andra. Men han var i alla fall skiiit fin! Jätte mjuk i munnen och flyttade hur lätt som helst. Tränade även lite på förvänd galopp som han gör helt utan problem, så duktig min älskling är!

Det är så skönt med två ponnier. För om man blir missnöjd med den enas ritt och den andra går bra så blir man alltid lika glad. För nu kan jag tänka på Joy istället.


Fan vad jag älskar dig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0