Går dagens ridpass

Hann inte blogga igår helt enkelt bara.

Joy
Började med att trava på höjdvägen några gånger fram och tillbaka, och sen även lite galopp. Tänkte mest på att inte ta i honom och få honom så lugn som möjligt, det gick faktiskt hyfsat! Han kan ju lixom gå i form utan något stöd alls, självbärig? ;) Men han vill ju gärna springa lite extra fort när vi vänder hemåt och sen blir han helt plötsligt jääääääte trött när vi vänder tillbaka, haha tönt ponnyn är så lat! Men sen när han fick galoppera gick det genast mycket fortare. Red även lugnet ett varv och skrittade av genom gamla skogsvägen och klättrade upp för en backe två gånger. Red i en timme och en kvart :) Han var super duktigt och lugn, kanske för att jag red själv.

Pikachu
Han den skit korven ville inte leka dressyr ponny... Skrittade först till motorvägen och täkte bara trava bortåt men sen kom jag på att det inte går och rida någon annan stans så jag red fram och tillbaka där. Men i alla fall så började jag med att galoppera honom en gång fram och tillbaka i lång och låg, det gick bra. Sen så skulle jag fortsätt jobba honom i trav... Han var stark och när han inte fick som han ville så hoppa han med fram benen ( han tror han kan stegra) eller så blev han "jätte rädd" för den "stora stenen". TÖNT! Så då blev jag ju inte lite frustrerad. Som många hästryttare säkert vet är det inte alltid så lätt att komma på något att gör när man bara vill hoppa av och ge upp. Men så jag andades i några minuter sen satte jag igång med skritt-trav-halt övergångar och var hela tiden lätt i handen. Gjorde han inte som jag sa gjorde jag halt. Det blev liiite bättre. SEn gjorde jag skritt-galopp övergånga och det gick bra! Då var han skiiit fin, visserligen lite travsteg i avbrotten men han satte sig verkligen på sumpan och gick hela tiden i stadig form. Så avslutade jag i lång och låg galopp med förlängda galopp språng. Red i en timme :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0