Duktig Tjej!



Pikachu
Red på höjdvägen fram och tillbaka. Började med att mjuka upp honom och lite så i skritten. Sedan i traven, har var lite hård och seg i munnen sådär men jag försökte att inte bry mig så värst mycket. Gjorde lite skritt emellanåt och tänkte hela tiden på att mjukna när han mjukna och höll kvar i hinom och skänklade på eller gjorde halt om han bråkade. Han gav sig faktiskt efter ett tag och blev riktigt fin i slutet. Han var i stadig form nästan hela passet och gjorde riktigt fina fattningar. Duktig hest ;)

Joy
Hade tänkt att göra samma sak med honom men så ringde mamma och sa att det är kick off på Täby på söndag, yeah! :D Fika, genomgåbg och träningstävling. Pinsamt värre med dålig kondition på ponnyn... Även om han springer fortare nu än vad han någonsin gjort så orkar han inte så lågnt, hehe xp så denna vecka blir det hård träning för både han och mig! I alla fall så red jag med Malin och Cicci bort mot stava. Men inte så bra underlag så vi red hem igen till Säby. Men de fick i alla fall skritta fram i ca 30 min så det var ju bra. Han var pigg som fan och stark brevid motorvägen. Men inne i skogen så va han inte alls stark :)

Men det var lite läskigt när det såg ut som om Cheprén skulle ramla omkull! Han har problem med vänster sidan så då välter han bara när han inte orkar. Men Cicci är så cool så hon höll honom uppe och kallade honom för jävla pucko och ditt kuk barn, hehe xp Mogen tjej! Nä men ni som vet är hon ju rätt så skön xD

Kommentarer
Postat av: Rosanna Zimdahl

sv japp! :)

2011-03-08 @ 07:38:07
URL: http://hastdiggaren.blogg.se/
Postat av: Malin

Kanske ska tillägga att hon är typ 35? ;) haha

2011-03-08 @ 14:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0