Även idag har jag ridit



Joy
Jag red ut med Malin. Inte för att ni bryr er och inte för att det händer nåt annat än att vi rider säby... Men men, vi red i alla fall lite fram och tillbaka. Han var pigg och glad och ville gärna springa i traven (han tror han kan tölta). Men han var i alla fall mjuk i munnen, svårt med vänster sidan men det vet jag ju varför så nu har jag överseende med det. Vi red i ca 50 min

Pick
Red ut själv. Men idag struntade jag i dressyr och tog hackamoore som han lyssnar skuuujt bra på! Det var jätte länge sedan jag hade det så det var ju possetivt att han tyckte om det. Red ungefär samma runda med honom men lite mer galopp. Syftet med passet var att han skulle trava/galoppera på med större kliv. Han har lixom förstor kropp till skillnad från hans steg så jag tränade på det idag. Han vill ju gärna falla in i galopp när man travar på men det fick han såklart inte ;) Red i kanske 40 min.

Men der värsta med idag var när jag skulle ta in dem... (som vanligt är de stökiga) men så tar jag ut karlsson först och svänger runt han för å stänga grinden. Så när grinden i princip va stängd klämmer sig p ut emellan! Fy fan för han asså... Karlsson blev ju inte lite stressad när det kommer en ful tjock ponny ut precis framför honom! Så nu är det uppfostran på hg nivå som gäller! Tur bara att han sprang in i stallet på en gång, cp barn -_-


Fast han kommer ju undan med mycket bara för att han är så söt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0