Träning och blåsväder

                            

Joy
Red ut en sväng innan träningen på han. Red fram och tillbaka på höjdvägen. När jag vakna och såg att det blåste tänkte jag ba nej fan också Joy kommer ha damp... Så ringde Fred och kolla om vi skulle ha sällskap men Annica skulle rida. Jaha då blev det själv. Men det är ganska mycket skog runt höjden så det blev lixom lite isolerat. Så han va hystaf lugn. Travade fram och tillbka i ca 15 min sen galopp i 5 min. Han är ju som han är men det gick bättre sen. MEN han har ingen kondis! Även fast han är galen så blir han jätte flåsig efter galoppen. Men inte så konstigt efetrsom det inte går och rida NÅNSTANS! Djupsnö är ju jätte bra men nu är det ju bara knöligt och en hård skara ovanpå, när de smälter ocg galoppen startar igen så blir det nog bättre.

Pick
Hopptränade ju honom, eller aa mest markarbete var det men det är verkligen va han behöver! Vi travade upphöjda bommar som stärker benmusklerena super mycket! Så det var bra, plus en studs som får upp benen på dem. Sen lite linjer och sådär. En jätte bra träning tycker jag. Han var så himla mjuk och fin, kändes underbart! Det var jag och fyra tanter, hihi. Men de var jätte söta och trevliga ;) Kan visa sen hur banan såg ut, eller hur hindrerna stod. Skit bra övningar om man vill stärka hästens bakdel.


Världens bästa 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0