Tränat



Dressyr träning idag! Wiho

Pikachu
Åh gud så fin han va! När jag joggade igång honom så var han huuuur mjuk och fin som helst! Jag började arbeta honom lite låg och rund och hann göra en fattning innan Emelie kom, och gissa vad! Redan i början lixom bara sju minuters trav och han fatta med hela kroppen utan att slå sig fri! Min älskling. Sen kom E och vi satte igång, idag så blev det lite högra krav på han och fy vad jobbigt det va sa han då. Inte lika kul att fatt galopp i hörnen och direkt från halt. Men han skötte sig ändå jätte bra när han gav med sig lite. Vi gick tillbaka på slutet med att fatt på volt från att flytta ut honom i traven och då gick det bättre! Avslutade med att trava av honom låg och rund, precis som jag började, och travade i överdrivet böjda serpentiner. Riktigt tjusig ponny!

Joy
Ok denna lilla spillervink var ju inte lika tjusig som den andre... Han blir ju SÅ. JÄVLA. HET. Den jäveln... Mamma red ju fram honom i låg och rund form, jätte skönt tyckte han! Sen när jag satt upp och började jobba ordentligt vart det inte lika kul. Så kommer han ju på att om jag springer så slipper jag jobba, hehe! Men nä då ska minsann hon där uppe sitta tung som en flodhäst och säga prooo och dra i tyglarna. Jävla sit, nu måste jag arbeta. Ja så tänkte han väl, för sprang gjorde han, samtidigt som han krulla ihop sig som en liten larv. Men vi flytta han ut och in på folten och gjorde galopp fattningar, det blev lite bättre. Sen övade vi på att fatta i hörnet och gå i öppnor på långsidan till e/b och sakta av, in på volt och öka trava lite sen skänkelvikning ner till a/c i diagonalt. Haha lite komplicerat kanske, men men. Han blev lite spänd när vi galoppera, eller rättare sagt så fick jag inte stopp! Men han var lugn när jag flytta och bara det är ju bra för å va han, toker. Avslutade på samma sätt som med p i serpentiner med överdrivna bågar, då vart det skönt sa han! På sportlovet åker vi till Mustang och fixar ny dressyrsadel, yees! Har lixom en engelsk hunting sadel på han...


Jag vill ju bara springa fattar ni väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0