Söndagar äger

                           
Joy
Ok vi börjar med denna lilla filur. (detta blir ett lång inlägg men jag bara måste berätta). Jag skulle gå till stallet halv tolv med Malin och möta fred men som vanligt gick vi en kvart senare och freddan kom en timme senare. Hon skulle äta först. Så jag och Malin fixade sen kom hon och vi tog in hästarna. Men när vi kom till stallet var lilla Filippa där som är VÄRLDENS sötatse unge! När jag kom blev hon super glad och skulle kramas och leka teater apa som vanligt. Fast hon brukar vara rätt blyg men inte idag. Alla fall så red vi ju, skrittade norrö och sen travade vi säby översta och undertsa, lite galopp blev det oxå. Sedan när vi var tillbaka vid översta bytte jag och Freddan hästar! Så jag red balle och hon red Joy, btw så var han heeeelt galen innan vi bytte. Kunde inte hålla honom (och jag som tänkte rida utan täcke!) men så när vi byte belv mina läder först alldeles för korta och sen för långa, men orkade inte ändra dem så de fick va så. Men när Balloo inte får gå först bockar han ganska mycket så då blev det ju kul med för långa läder. Men när jag gick först var han super snäll. Freddan kunde inte hålla Joy, han sprang nog lite som han ville med henne där på ryggen! Men hon tyckte det var kul att rida en liten igen. Vi fortsatte runt lugnet och Joy fortsatte springa (i trav!) haha, en trav ponny jag har? Nä men han kan ju galoppera oxå. Men så skulle vi trava av och det gick ju sådär. Men sen skritta vi runt norrö som avskrittnig. Solen sken hela rid turen och det var helt underbart! Men rid turen såg ut som så att Freddan och Joy sprang som dårar, Balle bocka och jag höll balansen med knäna, och Missy studsa som fan som vanligt! Men kul hade vi.

Pikachu
Han fick en promenad eftersom han fick jobba hårt igår. Men Fred och Malin följde, vi tog med Beda. En prommis till Ica, haha. Bedas ben är lika långa som Fredrikas vader, haha så söt hon e! Men så gick vi till Ica i alla fall och köpte hårfärg, P tyckte Beda var väldigt söt. Några tanter tyckte minsann att de var väldigt kul med hästarna där, jag höll i medan mupparna gick in och handla. De klappade och pussade och beda njöt som bara den. P skulle ju såklar bara slicka...Men så vi köpte våran hårfärg och traskade hemmåt, och jävlar vilken fart Bedi fick! Hon galopperade brevid Fred somhade super hala skor så hon kunde knappt hålla henne. Så malin och fred tog tag i varsin sida på hennes grimma, men hon sprang ju lika mycket för det. Men så skulle det springa med henne upp för en backe och då fick hon ju fnatt! Så hon hon bocka och sparka åt sidan och träff Fred på insadan av benet. Jävla skit ponny! Men då hoppa fred upp på p så fick han bära hem henne, nu vart ju beda trött som tur va. Hon hade hjälm på sig så det var ju tur. Sen gick vi hem till Malin och käka semlor och slinga håret, en helt underbar dag!


Fint väder


Fredrika och Joy


Jag och Balle


Malin och Misse

Mer bilder kommer i ett annat inlägg

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0