Ridpassen Idag



Pick
Hade Thea med mig idag. Men endast hon och jag. Det gick super bra! Hade gummisnodd på och töjde bara lite på han. Inte alls stark och jätte lugn. Red ganska långsamt så att lille Lexton skulle hänga med, men det va minsann inga problem. Han pinna på som bara den! Red brevis 276:an. Ja lite riskabelt men hon är super duktig så det var ju inga problem. Blev skritt dit ca 15 min sedan trav och galopp fram och tillbaka i ca 10 min sedan skritt hem i 15. Så en ridtur på ca 40 min blev det. Fick ta det lugnt eftersom träning imon :)

JOY
Hade tänkt att rida på höjden, enligt mig skulle det ha smält där oxå men nej varför ska nåt va som man vill?! Så skrittade heeelt ensam genom skogen helt i onödan. Men då travade jag så mycket det gick på vägarna nda bort till säby och galopperade även med han fram och till baka bredvid stora vägen. Han var väldigt pigg och tittig idag men det gick okej ändå. Han slängde sig endast en gång när jag vände första gången för att goloppera men sen gick det bra. Travade av låg och rund. Haha juste, klantiga jag oxå. Tänkte bara slänga över benet från bänken, men då börja han gå! Så jag hängde på sidan och skratta så jag höll på att dö samtidigt som jag kände att "aj fan va ont om jag ramlar baklänges" så jag skrek på malin (som oxå skratta så hon höll på att dö) att hon skulle dra upp mig. Så precis i sista stund så fatta hon och gjorde som jag sa. Tur det annars hade jag ramlat av, haha sååå typiskt mig! Sen skrämde jag Joy oxå, och satan va rädd han blev. Det va oxå ganska kul för han såg en hund och då sa jag "buh" och tog i manen så han höll på att skita på sig. Aa det va i alla fall skita kul. Malin fattar!

Nu blire kladdkaka och sen duscha. Bajs på mig

Ja tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0