Fredrika

 Här kommer ett inlägg om min underbara vän. Fredrika Lundberg. Hon har en häst som heter Balloo-B. Val. f. 2001. Fux med bläs och fyra vita strumpor. De tävlar upp till Msv a och har vinster upp till L:a. De tävlar inte dressyr men han är väldigt fin där även fast han inte tävlar. Jag har ridit Balloo flera gånger och han är en busig men snäll poni.

Fredrikas förra ponny var ett c-ponny sto som hette Marcanta Gold. De tävlade upp till Msv a och hade vinster och placeringar upp till Msv b. Hon var väääldigt fin. Litet sto med egen vilja men hoppa som en gud. De var nog min förebild. Sista året tävlade de även elitallsvenskan och kom till final på strömsholm. Det gick tyvärr inte så bra för laget då men Fred va bäst ändå. Nu är hon såld och står på Öland. Vi var faktiskt där och hälsade i somras. Hon såg ut och må bra, fats bättre här hemma hade hon det. Jag red även henne ibland och hon var lite speciell, men på ett bra sätt.


Balloo

Mackan

p.s det är balloos ben som är på "dagens ridpass" skylten ;)

Kommentarer
Postat av: tilda

fredrika och baloo har väl inte tävlat msv a? :)

2011-01-30 @ 11:33:46
URL: http://elitryttarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0