Dagens Ridpass


Jag red endast p idag då Joy vilade och P vilade igår. Skrittade ca 50 min med Malind eftersom det är det enda som går att göra (!) damp på det... men vi skrittade i alla fall över ängarna så de fick jobba som satan med ryggen, i alla fall p för snön var väldigt hög för honon. Jag har oxå hört som andra säkert att det inte är så bra för benen med hög snö. Men att skritta nån gång ibland tror jag bara är bra!

Men när jag ridit klart skulle han in i boxen och mamma hade lagt in en ny spånbal så jag vissta att han skulle rulla sig som han ALLTID gör i nytt spån. Men då tämkte jag att om jag ger han lite hö så gör han inte det. Men jag hann inte hämta trots att det typ bara är två steg till hö kärran. Han var snabb som tusan ner i spånet och gosa runt men sen kom han inte upp...! Men han fick som tur va ingen panik utan han låg bara och titta på mig som om han själv fatta att han satt fast. Josse sa att han bara "chilla" men jag fattade att han fattade att han satt fast för han ställer sig alltid upp annars. Nu i efterhand vet jag att man ska ta en lina runt benen men tänkte inte på det då. Men så fick han ju syn på höet som jag hade lagt ner i boxen så då skulle han ställa sig och fastnade med ena hoven innanför gallret i fönstret och kom inte upp förren den va loss. Men han ramla omkull en gång oxå sen va det lugnt. Han skade sig som tur va inte men det va sjukt läskigt för jag fattade på en gåmg att nåt va fel men fick lixom panik inom mig och bah vad ska jag göra?! Som tur är, är han ingen panik ponny så det gick nog så bra därför. Han får typ aldrig panik. Aja det gick ju bra i alla fall.


Knäppis ponni <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0