Dagens Ridpass

Igår blev det inge blogg, internet dampa och jag och Emz tog ändå bara en skritt tur

JOY
Red ut med Malin och Sara. Jag har upptäckt att under allt hans hovskägg gömmer sig mugg/sår. Så jag har börjat behandla och hoppas det blir bättre! Men i alla fall så kom vi inte längre än 100 m från stallet innan jag kände att han halta... Gick tillbaka till stallet och mamma titta på när jag sprang (utan benskydd) men då va han minsann inte halt! Så det var ju bara benskydden som gjorde ont tyckte han, mes propp! Såret sitter ju i karleden, nä klart han kan ha ont men han överdriver alltid. Så nu får jag rida med lindor ett tag framöver. Han var i alla fall gal1 pigg!! Visste inget annat än att slänga med huvet som han gör och springa fort. Blev en kort tur Malin hade brottom. Men längre imon! Underbar <3 juste ska klippa benen på han imorgon också så håret försvinner!

PIKACHU
Han fick komma ut efteråt, red själv samma runda i princip men lite längre. Två varv i nedra säby, upp och i det övre och ner vid dagiset sen runt norrö. Mest galopp blev det! Han kändes faktiskt bttre än vad jag förväntat mig. Hade tänkt ha gummisnodd på han men den är i lastbilen och jag kommer inte i den (!) frusit fast? Men så jag fick kämpa på med höger sidan och det gick bra! Lyssnade på lugna favoriter samtidigt så jag inte skulle bli så arg på han, hehe. Nä men ni vet när man bara inte orkar bråka med en trotsponny?! Så är han ibland. Men idag va han bäst (a) Hade korta läder också som Agneta sagt att jag måste träna på. När våren kommer blir det galopp sadel, men har inget täcke till den så lite svårt nu.

Kommentarer
Postat av: Fredrika

haha nej inte så konstigt ;)

2011-01-14 @ 21:54:08
URL: http://fredrikalundbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0