Vinter väder



Joy
Idag fick bägge gå som sagt och först red jag Joy. Red först till motorvägen där der var djup pudersnö och ingen gammal snö under, helt perfekt! Snön gick ungefär upp till halvvägs på benen på honom och det var några som hade gått i mitten så jag red på sidan av det så han fick jobba lite extra. Galopperade och travade fram och tillbaka två gånger. Sedan red jag vidare runt säby. Var ute i exakt 50 min. Jag satt upp 10.54 och hoppade av 11.44. Hehe, ganskaa coolt! Men han var mjuk och fin, jobbade honom hela tiden och han tyckte faktiskt det var skönt, inte alls stretig eller hård i munnen. Jätte bra med tanke på att han har lite ont... Men han var hur pigg och glad som helst. Lite hoppig och tittig men det är han alltid så det gör inget ;)

Pickachu
Red ut barbacka med Malin. Vi red säby runt och travade och galopperade på vägarna. Idag var han minsann inte lika snäll -_- TROTSPONNY kallas det! I traven gick det bra, kunde jobba honon bra och så där. Men när vi började galoppera flög han i väg och körde upp huvet och bara vägra lyssna på mig. Han gör ju inget dumt men han bara trotsar lixom. Och istället för att stanna när jag ber honom om det så springer han in i Missys rumpa och tvärstannar så jag typ flyger upp två meter i luften... Bra med träning imorgon kan jag säga!


Han har ju tur att komma undan med mycket bara för att han är så söt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0