Träningen igår

Tror ni jag frös? JA! Som in i helvete. Fan va kallt det var, men man får ju skylla sig själv om man rider! Tålig blir man i alla fall ;)

Men i alla fall så red jag på picken först. Började ganska bra, flyttade på volten och så. Sen körde vi en galopp övning som var rätt simpel, men lite för att träna inför tävlingen om fyra veckor. Men fattade i hörnet och red på stora mittvolten ett varv sen ner och öka på diagonalen. Det gick bra, men jag kände lixom att han inte tog ytter skänkeln. Han blir som en ål om ni fattar. För lätt i handen och bara flyter fram och tillbaka med bakdelen. Så fick Emelie sitta lite. Hon gjorde honom till en pansarvagn xp nä men hon lixom flytta honom på volt med bakdelen innanför så han att han hela toden slytta sig runt fast att han var rak. Aa skit samma, jag satt i alla fall igen sen och fick göra samma sak och då blev han mycket bättre. Drog inte ut i hörnen efter den ökade galoppen och så. Men ett plus är att han är så otroligt stadig i formen för det mesta just nu. Och han har ju tur att han är så snygg, annars skulle han bli korv ibland.

Sen var det gammelmans tur. Emelie satt på honom den här gången oxå. Hon jobbade mycket med bene och ingen hand i princip. Eftersom hans mun. Sen satt jag på honom oxå lite. Han kunde flytta undan skänkeln oxå utan att dö, han flytta faktiskt riktigt bra och lugnt. Han travade hela tiden jätte långsamt men med jätte höga ben, så himla mysigt det var att rida då(!) Han var helt klart bäst igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0