Tävlings resultat

LD
Han var skita fin. Jätte pigg och framåt för skänklen. Haha sötnosen min trodde han skulle hoppa över en solkatt. Precis innan sjätte hindret som kom från hörnet så var det tydligen en solkatt så han hoppa över den och sen ett språng till hindret. Jag tyckte väl det var konstigt att han hoppade till precis innan, sötnos! Nollade och fick en liten rosett :P haha.

LC
Joy var pigg som fan på framhoppningen (!) Jag var nog den äldsta som inte kunde stanna min ponny, hmm pinsamt... Men han var stark som alltid i och för sig men inte på samma sätt som förut. Med det nya bettet kan jag lixom ta tag i han utan att han får panik. Inne på banan så började jag trava när hon innan mig red men då sprang han bara så jag skritta i princip ända tills jag fick startsignal. Men han var pigg men ändå lugn lixom xp hehe. Men så efter ettan vägra han byta så jag fick för mig och sakta av när jag vet att han lika gärna kan gå i fel galopp. Så då kom vi lite tokigt på tvåan och peta den. Men han har ju inte hoppat sen november så jag är nöjd.

Pick var skita fin här med. Fast på framhoppningen kände jag att han blev lite trött så stanna han två gånger på oxern. Sen la vi ner bakbommen och han hoppa sen la vi upp och han hoppa. Men så kom vi in på banan och då flyger han iväg i galopp (?) knäppo... Inte alls trött längre utan sprang på sjukt bra. Var dubbelnolla men ingen placering. Men han var så fin och det var ju huvudsaken.

Självklart så är det ju alltid nått som ska vara fel när man tävlar och denna gång hade min magplatta gått sönder. Ni vet den där remmen som man fäster martingalen i? Den pluppen eller vad masn ska säga hade lossnat så jag fick rida utan. Lite jobbig va han men han har blivit så mycket bättre med huvet. Han gick i alla fall i form mellan hindrerna. Vi filmade men kan inte lägga in på datan med våran kamera... Old school


Haha sötnos <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0