Powerwalk med fegis



Idag så fick picken vila. Jag tog en skrittur med Joy i fleece täcke och reflexer. Skittade först ner längs med sommarhagarna och kom ut vid säby ungefär. Forsatte runt områdena uppe och nere och även runt norrö. Det började ganska lugnt, men så fort vi kommut ut från den lilla stigen nere vid hagarna ökade han takten... Fortare och fortare gick det. Jag tänkte att han fick gå så fort för då mår han antagligen bra. Han slängde hela tiden med huvet som han gör när han är glad, vilket kändes bra eftersom han var så himla deppig igår. Men efter tag så sprang han bokstavligen talat  i skritt(?) Så då tog jag tag i honom lite grann, hade hackamore så jobbade honom inte. För hans muns skull.

Men så när vi kom till en kurva i övre säby området stannade han. Och bara glodde rakt på ett garage. Jag kunde känna hur hans hjärta bankade i 120 eftersom jag var barbacka. Så titta han på mig och vände, hehe som vanligt. Men så vände jag tillbaka och han var fortfarande rädd. Så när han såg att det bara var en man så kunde han gå. Sen efter typ tre min kom det en bil som skramlade liiite grann bara och då höll han ju på att skita på sig. Sen efter kanske hundra meter kom en man lite längre fram ner för en backe som halkade till så det lät lite, då höll på att dö bokstavligen asså. Men det var ju inte heller nåt farligt så han kunde fortsätta. Sedan kom en till bil som lät i gruset på vägen, död ponny. En bil kom och han såg nånting i diket så han flög ut i vägen precis framför bilen och sedan ner i diket för att bilen kom. Och precis efter det kom det en människa som ledde sin häst kanske femtio meter fram, hon hade pannlampa... Detta var ju bara droppen för honom. Total panik fick han och nu sprang han åt andra hållet i sidledes samtidigt som benen gick fort som fan. Och eftersom jag hade hackamore tog det ett tag innan jag fick stop (pinsamt) men så lyckades jag stanna och han vände i alla fall. Hon stängde som tur var av sin lampa när hon såg hur han höll på (pinamt igen) men då kunde han gå, fast rädd va han. Och sist men inte minst ner i ännu ett dike för att det kom en hund... Men snäll va han *host.
Ett tips, rid aldrig ut själva barbacka på Joy i mörker. Då blir det så här.


Finns det någon fegar ponny än du? Knäppo ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0