Ledsen ponny



Idag så red jag bara på Joy. P skulle ha vilat men så frågade Malin B. om hon fick låna honom så det var ju ok!
Men jag red ut med Fred och Josse runt säby, sedan gick Josse hem och vi forsatte lugnet där vi mötte saris som földe med. Alla hästarna var liite galna. Sen när jag skrittade före dem två så skulle de "srämma mig" så från skritt till galopp full fart. Och ja Joy blev rädd, men det roliga va att Fred vart minst lika rädd för att Balloo bocka som hon inte var beredd på så det var ju bara rätt åt henne, hehe. Nä skojja pluttis!
Men jag tänkte hela tiden på att inte ta i honom, så jag red i princip på halvlånga tyglar och hela tiden bakom någon som kunde bromsa upp lite. Vill inte ta i han eftersom han har så himla ont... Men det gick bra, han tckte det var skönt såklart!

Sedan hade jag lunchen idag igen eftersom jag varit ledig. Så tänkte jag aatt Joy skulle få äta inne eftersom Mackan är så elak. Men då ville han inte äta, jag blandade med lite halm för han var lite dålig i magen. Men ville inte äta, tog bara en tugga lite då och då. Så tänkte jag om han inte tycker om det nya höet som vi har fått så jag tog ner vanligt hö från loftet, men han ville i alla fall inte äta. Han hade ingen feber så han är inte sjuk. Men jag tog ut honom i hagen igen för tänkte att han blev nog lite sur för att han fick va inne (typiskt han) så tog jag med en tuss hö. Mackan jagade honom lite men sen fick han äta lite i alla fall. Han mår så himla dåligt just nu... Jag får ont i magen av att se på honom. Hans ögon är inte lika glada längre. När vi är ute och rider är han glad. Asså han är ju galet pigg men han är ändå ledsen. Jag tror att det är Fiju, på riktigt. Han försvann bara helt plötsligt och de var så himla bra kompisar. Han trivs nog bättre själv nu, men ja vad vet jag. Sen har han ju ont i munnen oxå. Stackars älskling... Fan vad jag mår dåligt över det här. Det är hemskt att se honom. Det syns kanske inte, men jag känner det. Han är ledsen. Ska kolla om han kan gå själv eller med shettisarna så kanske det blir bättre.
Om du bara kunde prata älskling...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0