Ja inget blogg igår

Ja jag vet, men hann eller orkade helt enkelt inte. Spelade The sims istället, hehe ;D

Men igår så red jag i alla fall båda. Började med P. Red med Fred och Malin runt på vägarna. Han var lika snäll som alltid, jobbade honom låg och rund heeela tiden så att han skulle sträcka ut ryggmusklerna. Det gick bra, men idag ska vi träna på att korta galoppen, kanske skritta genom ängen oxå så får han arbeta ordentligt.

Joy red jag själv vilket var super skönt. Han var såå himla lugn! Visserligen galet pigg men inte stressad på samma sätt som när jag rider med andra. Eftersom jag red själv så tänkte jag att jag kunde pröva det två delade bettet med fasta ringar. Micke sa att jag skulle ha ett sånt. Och han lyssnade jätte bra, han var inte alls stark på samma sätt. Jag fick lixom ta i honom utan att han dog, bara det att broms sträckan typ blir tio gånger längre men det gjorde inte så mycket xp red i ca 50 min och galopperade mesta delen av rid turen. Red runt norrö och säby på vägarna (som vanligt). Men han var så glad hela tiden! Det var super härligt. Sen gick det ju lite fort upp för vissa backar, men det var bara bra så han fick springa lite. Blir nog samma ridinig idag. Själv och tvådelat bett på vägarna med mycket galopp ;)


F och M


Så här glad va han. Och så här ser säby skogen ut


Och så håller vi tummarna för dessa idag. De tävlar på Heby!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0